Functieomschrijving
Functienaam | Administratief medewerker |
---|---|
FTE | 0,6 |
Uren, dagen/week | 24 uur, 4 dagen per week |
Salarisschaal | 6 |
Datum | per 1 september 2025 |
Krijg jij voldoening van het nauwgezet uitvoeren van een administratie en vind je het leuk om secretariële ondersteuning te verlenen? Vind je het prettig om verantwoordelijkheid te hebben en zelfstandig te werken, je uren flexibel in te zetten – afgestemd op de workload – en voornamelijk op kantoor te werken? Spreekt de onderwijsbranche je aan en beschik je over de nodige competenties voor het voeren van een administratie en het professioneel te woord staan van scholen en ouders? Dan is de rol van administratief / secretarieel medewerker bij ons Samenwerkingsverband iets voor jou!
Wie zijn wij?
In het Samenwerkingsverband Zuidoost Utrecht werken we met elkaar aan inclusief onderwijs:
- in het primair onderwijs met 27 schoolbesturen, 78 po-scholen met ruim 18.000 leerlingen en
- in het voortgezet onderwijs met 12 schoolbesturen, 21 vo-scholen met ruim 15.000 leerlingen
Het samenwerkingsverband zet zich in voor inclusiever denken en doen: bij voorkeur gaan leerlingen ongeacht hun ondersteuningsbehoefte naar een reguliere school, liefst dichtbij huis. Als het speciaal onderwijs beter kan voorzien in de ondersteuningsbehoefte van de leerling, dan is dat de beste plek. We werken als samenwerkingsverband in de gemeenten Bunnik, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist.
Wat houdt de functie in?
Je werkt hoofdzakelijk voor de onafhankelijke Toelaatbaarheidscommissie (TLV-commissie) en verleent daarnaast licht secretariële ondersteuning voor het samenwerkingsverband. De TLV-commissie bestaat voor het PO uit een voorzitter en acht onafhankelijk deskundigen en voor het VO uit twee onafhankelijk deskundigen. Zij zijn (ortho) pedagogen/psychologen die onafhankelijk adviseren over een toelaatbaarheidsaanvraag (TLV-aanvraag) voor het speciaal onderwijs. Een TLV wordt aangevraagd door de reguliere school als de leerling een andere ondersteuningsbehoefte heeft dan dat de school kan bieden. Een leerling heeft met een TLV toegang tot het speciaal onderwijs of speciaal basis/voortgezet onderwijs.
Het is belangrijk dat de TLV-aanvraag of vragen hierover van scholen en ouders direct opgepakt en uitgezet worden onder het team van deskundigen, zodat zij zo snel mogelijk horen wat het besluit is. Om deze reden is een minimale inzet over vier werkdagen een vereiste.
Voor zowel het PO als het VO gaat het om de volgende werkzaamheden:
Administratief TLV-commissie;
- draagt zorg voor het administratief afhandelen van TLV-aanvragen en afgeven van de TLV;
- werkt met de systemen van Indigo (VO) en Grippa (PO) en regelt accounts voor de scholen;
- bewaakt en coördineert het administratieve proces van de TLV en houdt in de gaten of een dossier binnen de termijn wordt afgehandeld;
- weegt goed af of vragen van scholen en ouders over TLV doorgezet moeten worden naar de commissie of dat je zelf het antwoord kunt geven;
- ondersteunt de deskundigen en PO-voorzitter in hun werkzaamheden, onder andere door contact op te nemen met scholen bij vragen over de dossiers en door brieven aan ouders en scholen op te stellen;
- stemt werkzaamheden af met de TLV-commissie, voornamelijk met de voorzitter;
- plant indien nodig gesprekken met ouders en/of school en doet daarvan verslaglegging;
- organiseert ongeveer tweejaarlijks TLV-commissie bijeenkomsten;
- ondersteunt bij het schrijven van het jaarverslag waar het gaat om het verzamelen van kwalitatieve data.
Secretarieel voor het swv;
- verleent licht secretariële ondersteuning voor het samenwerkingsverband;
- ondersteunt bij de communicatie over de aanmeldprocedure VO;
- heeft de helpdeskfunctie van het aanmeldsysteem VO Onderwijstransparant voor de hele regio Utrecht;
- onderhoudt de website voor het VO en heeft contact met de webbouwer voor technisch beheer;
- neemt deel aan het overleg inzake de centrale aanmeldingsprocedure en het PO-VO overleg vanuit de regio coördinator.
Wat bieden we jou?
Een enthousiast en fijn team in een organisatie die zich blijft ontwikkelen op het inclusief onderwijs. Een zelfstandige en verantwoordelijke functie, waarin je flexibel je uren inzet gedurende vier werkdagen, afgestemd op de workload. Je werkt voornamelijk op kantoor in Zeist. In de periode januari t/m mei is er een piekperiode en werk je mogelijk iets meer en in de andere maanden mogelijk iets minder. De aanstelling is gebaseerd op een werkweek van gemiddeld 24 uur. Enige flexibiliteit moet daarom mogelijk zijn. Je bent vrij in de schoolvakanties.
Het betreft een aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Inschaling conform de onderwijs CAO schaal 6. Het SWV kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Is jouw interesse gewekt?
Vragen
Voor functie-inhoudelijke vragen kan je per mail contact opnemen met Vera Jansen: v.jansen@swvzout.nl
Voor algemene vragen kan je bellen met Susan Hoek, hoofd bedrijfsvoering: 06-58847785.
Solliciteren
Graag ontvangen wij jouw motivatie met CV per mail gericht aan Susan Hoek, hoofd bedrijfsvoering SWV PO ZOUT: info@swvzout.nl
Wervingsprocedure
Reageren op deze vacature kan t/m 18 juni 2025.
De sollicitatiegesprekken worden gehouden in de week van 23 juni 2025.
Startdatum dienstverband per 1 september 2025.